Ну-ка панове-господарове Древо

Надіслав виправлення
Evgen Efremov
Evgen Efremov
1 рік тому
Коментар: Пісня до зимового обряду "Водіння Кози" (ритуал здійснюють ТІЛЬКИ молоді чоловіки, переважно неодружені). У тексті виправлені деякі слова, головне, їх діалектне вимовляння. Слова "Дід" і "Коза" набрані з великої літери, як найменування персонажів обрядового дійства (а не узагальнені поняття). Запис відображує спів під час самого обряду (з доповненнями від старших респондентів), зафіксований у 1978-1981 рр. Є.Єфремовим у с. Діброва Поліського р-ну Київської обл. (нині це територія Чорнобильської "зони").
Другий виконавець: Народні пісні
Другий виконавець: Обрядові пісні
Другий виконавець: Щедрівки
Другий виконавець: Стародавні колядки та щедрівки (дохристиянські)
Другий виконавець: Сценарії вертепів
Другий виконавець: Українські колядки і щедрівки
Другий виконавець: Коляд, коляд, колядниця
Другий виконавець: Різдвяне свято
Другий виконавець: Коляда - від Різдва до Водохреща
Інструмент: Тільки текст
Ну-ка, панове-господарове, Постаньте в ряду, я козу веду Недавно з Москви з довгими косьми. Косами зв'яжу, рогами сколю, Хвостом, бородою да й двор замету. На печі жито ногами збито, На полу овес великий порос. Синя пшениця - перепелиця Вивела дітей - любо гледіти: Старшеє й меншеє та й полетіли, Середульшоє посиротіли. Десь ти, козонько, не господиня, Що своїх діток не покормила. Да взяла серпок, ходила у садок, Да нажала травички да й і у снопок, Да й покормила да й своїх діток. Бігла козонька на тії сельця, На тії сельця - Михайловщину, В Михайловщині всі стрільці - Ловци Миколайовці, Хочуть козоньку да й застрілити. А я тих стрільцов да й не боюси, Тольки боюси старого діда - борода сіда, Він не хракає, києм махає. Да вдарив козу по лівім вуха, З правого уха потекла й уха, Вот коза впала, здохла, пропала. Їде хазяїн, кулибу несе, Ще й куленицю ще й паляницю, Ще й кусок сала, щоб наша коза ситая стала. Устань, козонько, та й не ленуйси, Пану хазяїну в ноги вклониси, Ще й хазяєчці - нашій паночці, Щоб добра була ще й сто грам дала. Щоб наша коза весела була, А діду пирог - щоб козу стерог. Добрий вечір!..
Ну-ка, панове-господарове, Постаньте в ряду, я Козу веду. Недавно з Москви з довгими косми. Косами зв'яжу, рогами сколю, Хвостом, бородою да й двор замету. На печі жито ногами збито, На полу овес великий порос. В сінях пшениця. Перепелиця Вивела діти - любо гледіти. Старшиє й меншиє та й полетєли, Середольшиє посиротєли. Десь ти, Козонько, не господиня, Що своїх діток не покормила. Да взяла серпок, побігла в садок, Нажала травички овсяний снопок, Да й покормила да й своїх дєток. Бєгла козонька на тиє сельца, На тиє сельца - в Михайльовщину. В Михайльовщині всі стрільці ловці Миколайовці, Хочуть Козоньку да й застрілити. А я тих стрельцов да й не боюсе, Тольки боюсе старого Дєда, борода сєда - Іде, хракає, києм махає. Да вдарив Козу пуд ліву вуха, З правого уха потекла юха., Пуц - Коза впала, здохла, пропала. Іде хазяїн, коледу несе, Ще й коледицю, ще й паланицю, Ще й кусок сала, щоб наша Коза ситая стала. Устань, Козинько, та й не ленуйсе, Пану хазяїну в ноги вклонисе, Ще й хазяєчці - нашой паночці, Шоб добра була, ще й сто грам дала. Шоб наша Коза весела була. А Дєду - пірог, шоб Козу стерог. Добрий вечор!


                      
Ну-ка, панове-господарове,
Постаньте в ряду, я Козу веду.
Недавно з Москви з довгими косми.
Косами зв'яжу, рогами сколю,
Хвостом, бородою да й двор замету.
На печі жито ногами збито,
На полу овес великий порос.
В сінях пшениця. Перепелиця
Вивела діти - любо гледіти.
Старшиє й меншиє та й полетєли,
Середольшиє посиротєли.

Десь ти, Козонько, не господиня,
Що своїх діток не покормила.
Да взяла серпок, побігла в садок,
Нажала травички овсяний снопок,
Да й покормила да й своїх дєток.

Бєгла козонька на тиє сельца,
На тиє сельца - в Михайльовщину.
В Михайльовщині всі стрільці ловці Миколайовці,
Хочуть Козоньку да й застрілити.
А я тих стрельцов да й не боюсе,
Тольки боюсе старого Дєда, борода сєда -
Іде, хракає, києм махає.
Да вдарив Козу пуд ліву вуха,
З правого уха потекла юха.,
Пуц - Коза впала, здохла, пропала.

Іде хазяїн, коледу несе,
Ще й коледицю, ще й паланицю,
Ще й кусок сала, щоб наша Коза ситая стала.
Устань, Козинько, та й не ленуйсе,
Пану хазяїну в ноги вклонисе,
Ще й хазяєчці - нашой паночці,
Шоб добра була, ще й сто грам дала.
Шоб наша Коза весела була.
А Дєду - пірог, шоб Козу стерог.

Добрий вечор!

Ну-ка, панове-господарове,
Постаньте в ряду, я козу веду
Недавно з Москви з довгими косьми.
Косами зв'яжу, рогами сколю,
Хвостом, бородою да й двор замету.
На печі жито ногами збито,
На полу овес великий порос.
Синя пшениця - перепелиця
Вивела дітей - любо гледіти:
Старшеє й меншеє та й полетіли,
Середульшоє посиротіли.

Десь ти, козонько, не господиня,
Що своїх діток не покормила.
Да взяла серпок, ходила у садок,
Да нажала травички да й і у снопок,
Да й покормила да й своїх діток.

Бігла козонька на тії сельця,
На тії сельця - Михайловщину,
В Михайловщині всі стрільці -
Ловци Миколайовці,
Хочуть козоньку да й застрілити.

А я тих стрільцов да й не боюси,
Тольки боюси старого діда - борода сіда,
Він не хракає, києм махає.
Да вдарив козу по лівім вуха,
З правого уха потекла й уха,
Вот коза впала, здохла, пропала.

Їде хазяїн, кулибу несе,
Ще й куленицю ще й паляницю,
Ще й кусок сала, щоб наша коза ситая стала.
Устань, козонько, та й не ленуйси,
Пану хазяїну в ноги вклониси,
Ще й хазяєчці - нашій паночці,
Щоб добра була ще й сто грам дала.
Щоб наша коза весела була,
А діду пирог - щоб козу стерог.

Добрий вечір!..

Виправлення +0 -0

Статус: Затверджено
Цінність: 2 бали до карми

Голоси та коментарі

  • Evgen Efremov
    Evgen Efremov

    Відредагував розбір 1 рік тому

  • Administrator
    Administrator

    модератор прийняв розбір 3 місяці тому

anonim

Історія

Evgen Efremov
Пісня до зимового обряду "Водіння Кози" (ритуал здійснюють ТІЛЬКИ молоді чоловіки, переважно неодружені). У тексті виправлені деякі слова, головне, їх діалектне вимовляння. Слова "Дід" і "Коза" набрані з великої літери, як найменування персонажів обрядового дійства (а не узагальнені поняття). Запис відображує спів під час самого обряду (з доповненнями від старших респондентів), зафіксований у 1978-1981 рр. Є.Єфремовим у с. Діброва Поліського р-ну Київської обл. (нині це територія Чорнобильської "зони").
Виправлення 1 рік тому